Domain

Mitől lesz jó egy domain?

A jó domain elsődleges ismérve, hogy könnyen megjegyezhető a látogatók számára.

Ebben benne van persze az is, hogy könnyen olvasható, kimondható és egyszerűen leírható.

(Lehetőleg a kiválasztott domain írás- és kiejtési módja egyezzen meg!)

Érdemes lehetőség szerint rövid domain névre törekedni, hiszen könnyebb megjegyezni és kisebb a félreértés veszélye is. (Regisztrációnál a minimális domain név hossz 3 karakter.)

 

Céged domain nevét képezheted a cégnevedből/márkanevedből (Pl. Szabó és Társa Kft. – szaboestarsa.hu vagy Solar Center – solarcenter.hu), de kapcsolhatod a szolgáltatásodhoz is (Pl. ablakuvegezes.hu). Ez utóbbi abban az esetben előnyös, ha a céged profilja leszűkíthető 1 fő szolgáltatásra.

 

Még él a hit, hogy keresőoptimalizálás szempontjából jó, ha kulcsszót választasz domain névnek. Bár a keresők szempontjából ennek már nincs sok jelentősége, a látogatók számára még mindig segítség lehet, hogy könnyebben rád bukkanjanak a neten.

A másik fontos ismérv, hogy a jó domain eredeti!

Vagy legalábbis különbözik a versenytársakétól. Az sosem szerencsés, ha domain neved könnyen összekeverhető a konkurenciáéval.

A nagy kreatívkodásban persze, azért ne feledkezz meg még egy fontos tényezőről:

A jó domain név lehetőleg előrevetít valamit céged tevékenységéről.

Az nem jó, ha az emberek meghallva a domained, értetlenül állnak. Vannak márkák (Pl. Amazon, Google, Spotify…stb.) amelyek elérték, hogy márkanevüket hallva azonnal tudjuk, miről van szó, ez azonban nem kevés időbe és dollármilliós marketing költésekbe került.



Vissza